Hracia skrinka

Biely Ninja nebol veľký postavou ani jeho svalstvo netrhalo košele. Biely Ninja vynikal svojou bystrou mysľou, pomocou ktorej dokázal premôcť 5 drakov.

Autor: Ján „Johny“ Zajac

Pridané: 2.4.2020

Dĺžka: Krátka rozprávka, 1 236 slov

Dielo je chránené autorským právom. Akékoľvek vytváranie kópií na komerčné účely je zakázané. Viac tu.

 




Gigantické pohorie Himaláje skrýva prastarú legendu o hracej skrinke. Písal sa rok 1611. Legenda opisuje príbeh veľkej hory, ktorú miestni tibetskí mnísi nazývajú Dračia hora. Tento názov si hora nezaslúžila len preto, že pripomínala hlavu draka, ale hlavne preto, že tam draci naozaj aj žili.

Vždy keď draci vylietali z hory, bolo to za zvuku nezvyčajnej melódie. Draci ju počúvali a podriaďovali sa jej. Táto melódia vychádzala z malej hracej skrinky. Bola posiata ornamentmi a kresbou draka. Tibetskí mnísi ju pomenovali RUNA, čo znamená „skrytá tradícia“. Kto vlastnil túto hraciu skrinku, mohol drakov ovládať. Ak melódia nehrala, tak draci spali vo vnútri hory a nikoho neohrozovali.  No keď sa hracia skrinka ozvala a začala hrať, draci sa prebudili a ten kto držal hraciu skrinku sa stal ich pánom. V roku 1611 sa hracej skrinky zmocnili tibetskí mnísi, ktorí ju schovali na bezpečnom mieste. Domnievali sa, že to je najlepšie riešenie, ako svet ochrániť pred drakmi.

Jedného dňa sa starej významnej mapy zmocnil zlý ninja bojovník menom Degetron. Chcel ovládnuť svet a preto sa rozhodol, že sa zmocní hracej skrinky a využije drakov vo svoj prospech. Tibetskí mnísi vedeli o zlom ninjovi. Vedeli, že sa musia pripraviť na boj o ochranu hracej skrinky. Rozhodli sa, že musia vycvičiť ninja bojovníka, ktorý ho zastaví. Usporiadali súťaž. Prihlásilo sa množstvo nádejných bojovníkov, z ktorých len jeden sa mohol stať skutočným ninjom. Všetci museli prejsť náročným testom. Ten bol tak ťažký, že často krát ním neprešiel ani jeden z uchádzačov. Súťaž začala. Množstvo z nich pohorelo na náročných prekážkach testu. Trvalo to tri dni a tri noci, ale nikomu sa nepodarilo úspešne zdolať test tibetských mníchov. Až sa na štvrtý deň. Na štartovaciu čiaru sa postavil malý chlapec. Bol oblečený v bielom kimone. Bol to poslený zo všetkých uchádzačov. Chlapec v bielom kimone neváhal a vrhol sa do náročného testu. Nakoniec, ako jedinému sa mu podarilo prejsť cieľovou čiarou. Znamenalo to, že sa stal novým ninjom. Pristúpil k nemu najstarší z tibetských mníchov, položil mu ruku na plece a riekol: „ako jediný si zdolal tento test. Máš právo stať sa ninjom. Budeme ťa volať Biely Ninja“. Chlapec s pokorou prijal toto meno. Starec ďalej riekol „ako prvý úkol ta čaká zastavenie zlého ninju Degetrona. Chce sa zmocniť hracej skrinky a prebudiť drakov“. Biely Ninja neváhal, prikývol a svoj úkol s nadšením prijal. V tom vletel do sály jeden z tibetských mníchov. „Pravé sa vraciam z miesta, kde bola po stáročia ukrytá hracia skrinka. Je preč!“. Všetci v sále hlasno zhíkli. Najstarší z mníchov prehovoril: „určite to bol ninja Degetron!“ Otočil sa smerom k bielemu ninjovi a vravel „Prosím, zmocni sa svojho úkolu okamžite“. Biely Ninja sa starcovi úctivo poklonil a rozbehol sa priamo k hore drakov. Ako tak kráčal horou, začul akúsi zvláštnu melódiu. Ozývala sa celým pohorím. „Musí to byť melódia hracej skrinky“ pomyslel si Biely Ninja. Pozrel sa na oblohu a videl troch lietajúcich drakov. Vznášali sa a chrlili oheň. Kým hrala melódia draci plnili rozkazy, ktoré po nich pokrikoval zlý ninja Degetron. Chystal sa ovládnuť svet. Prebudil drakov a dúfal, že sa mu podarí s ich pomocou zmocniť aj tibetských mníchov. Degetron zliezol z hory s hracou skrinkou v ruke. Celý čas musel otáčať páčkou na hracej skrinke, aby melódia neprestávala hrať. V tom mu skrížil cestu Biely Ninja. „Vzdaj sa! Odovzdaj mi tu hraciu skrinku a nič sa ti nestane“ nebojácnym hlasom vykríkol Biely Ninja. „Ha ha ha“ smeje sa Degetron. „Biely Ninja. To nemali tibetskí mnísi nič lepšie ako malého chlapca? Čo nevieš, že ten kto vlastní hraciu skrinku je pod dračou ochranou?“. Ale Biely Ninja neváhal a vrhol sa na Degetrona. V zapätí sa ozval silný rev a asi šesť drakov zliezlo z oblohy a za sprievodu veľkého hluku si to namierili k Bielemu Ninjovi. Ten si uvedomil, že proti drakom nič nezmôže. Pustil Degetrona  a schoval sa do malej štrbiny v skale.  „Už ma nič nezastaví, aby som sa stál vládcom celého sveta. Ale najprv si podmaním tibetských mníchov“ smial sa Degetron. Vydal sa smerom do kláštora. Jednému z drakov prikázal, aby strážil Bieleho Ninju. Prikázal mu, že ak sa Biely Ninja pohne, tak ho má drak jedným dychom spáliť. Biely Ninja zostal uväznený v štrbine skaly. Degetron dorazil s ostatnými drakmi priamo do kláštora mníchov. Jeden z drakov sa nadýchol a vychrlil ohnivú guľu, ktorá vyrazila brány kláštora. Mnísi zaujali bojovú pozíciu. Najprv vstúpil do vnútra Degetron držiac hraciu skrinku, ktorá neustála hrala melódiu. Za nim vstúpilo 5 drakov. „Vzdajte sa vy šašovia a nič sa vám nestane„ kričal Degetron. Mnísi zdvihli ruky nad hlavu a rozhodli sa vzdať. Veď drakov by nepremohli. Medzitým Biely Ninja stále myslel na svoj úkol. „Musím zastaviť počínanie zlého ninju. Lenže ako sa odtiaľ dostanem, keď ma stráži drak?“ premýšľal. „Už to mám“ zvolal. Draci počúvajú melódiu z hracej skrinky. Ak by sa mi ju podarilo napodobniť, mohol by som sa zmocniť mysle draka a získať si jeho oddanosť“ premýšľal. Biely Ninja nebol veľký chlap. Nemal ani silu ako 500 bojovníkov. Ale mal bystrú myseľ. To bola jeho silná zbraň. Predtým ako kráčal do hory, počul melódiu vychádzajúcu z hracej skrinky. Dobre si ju zapamätal. Zo štrbiny skaly, kde bol uväznený vystrčil ruku a odtrhol malý kúsok trávy. Vložil si ju medzi palce. Priložil ju k ústam a začal hrať. Hral presne tú istú melódiu, ako hracia skrinka. Drak, ktorý ho strážil spozornel. Túto melódiu predsa dobre poznal. Okamžite sklonil hlavu a vzdal tak rešpekt novému pánovi, Bielemu Ninjovi. „Skvele, vyšlo to!“ tešil sa malý ninja. Vyskočil na draka a prikázal mu, aby letel priamo do kláštora. Drak zatrepotal krídlami a zdvihol sa k oblohe. „Páni, to je krása!“ tešil sa Biely Ninja. Ale hneď ako dorazil, videl všetkých mníchov zviazaných. Kláštor ovládol ninja Degetron aj s piatimi drakmi. Nemal veľa času. Musí rýchlo niečo vymyslieť, ako sa zmocniť hracej skrinky a zajať zlého ninju. Dlho mu to netrvalo. Zaletel spolu s drakom do miestnosti, v ktorej bol obrovský organ. Otvoril všetky okná, aby ho bolo počuť v celom kláštore. Posadil sa k organu a začal hrať melódiu, ktorú si zapamätal z hracej skrinky.  Obrovský organ sa celý chvel a triasol. Mohutná a hlasná melódia naplnila celý kláštor. Prehlušila aj hraciu skrinku. 5 drakov, ktorí sedeli pri zlom Degetronovi zdvihlo hlavy a zaleteli k organu, kde hral melódiu Biely Ninja. Posadali si okolo neho a poklonili sa mu. Dali mu jasne najavo, že je to ich nový pán. Biely Ninja stíšil hru na organe, prikázal drakom priniesť hraciu skrinku a vyštvať  za horizont hôr zlého ninju Degetrona. Draci vyleteli a namierili si to priamo k zlému ninjovi. Ten, keď si všimol rozzúrených drakov, ako sa rútia jeho smerom, odhodil hraciu skrinku a rozbehol sa preč. Jeden z drakov ho však chytil za golier a zaniesol ho ďaleko za úpätie hôr. Biely Ninja sa teraz zmocnil hracej skrinky. Prišiel na dvor kláštora a vyslobodil zviazaných mníchov. Hraciu skrinku zatvoril a drakom povedal, že sú slobodní. Svoju silu majú rozumne využívať a nemajú ju používať na pustošenie a ničenie. Draci sa uklonili a odleteli za slobodou.

Najstarší mních prišiel k Bielemu Ninjovi. „Stal si sa najmenším a aj najmladším ninjom v histórii. Ale tvoja sila nebola vo veľkých svaloch ani vo veľkej postave, či ostrom meči. Tvoja sila je tu – a priložil prst na jeho čelo. Pretože Biely Ninja dokázal, že bystrý rozum premôže aj šiestich drakov či zlého Degetróna.

Gigantické pohorie Himaláje skrýva prastarú legendu o hracej skrinke. Písal sa rok 1611. Legenda opisuje príbeh veľkej hory, ktorú miestni tibetskí mnísi nazývajú Dračia hora. Tento názov si hora nezaslúžila len preto, že pripomínala hlavu draka, ale hlavne preto, že tam draci naozaj aj žili.

Vždy keď draci vylietali z hory, bolo to za zvuku nezvyčajnej melódie. Draci ju počúvali a podriaďovali sa jej. Táto melódia vychádzala z malej hracej skrinky. Bola posiata ornamentmi a kresbou draka. Tibetskí mnísi ju pomenovali RUNA, čo znamená „skrytá tradícia“. Kto vlastnil túto hraciu skrinku, mohol drakov ovládať. Ak melódia nehrala, tak draci spali vo vnútri hory a nikoho neohrozovali.  No keď sa hracia skrinka ozvala a začala hrať, draci sa prebudili a ten kto držal hraciu skrinku sa stal ich pánom. V roku 1611 sa hracej skrinky zmocnili tibetskí mnísi, ktorí ju schovali na bezpečnom mieste. Domnievali sa, že to je najlepšie riešenie, ako svet ochrániť pred drakmi.

Jedného dňa sa starej významnej mapy zmocnil zlý ninja bojovník menom Degetron. Chcel ovládnuť svet a preto sa rozhodol, že sa zmocní hracej skrinky a využije drakov vo svoj prospech. Tibetskí mnísi vedeli o zlom ninjovi. Vedeli, že sa musia pripraviť na boj o ochranu hracej skrinky. Rozhodli sa, že musia vycvičiť ninja bojovníka, ktorý ho zastaví. Usporiadali súťaž. Prihlásilo sa množstvo nádejných bojovníkov, z ktorých len jeden sa mohol stať skutočným ninjom. Všetci museli prejsť náročným testom. Ten bol tak ťažký, že často krát ním neprešiel ani jeden z uchádzačov. Súťaž začala. Množstvo z nich pohorelo na náročných prekážkach testu. Trvalo to tri dni a tri noci, ale nikomu sa nepodarilo úspešne zdolať test tibetských mníchov. Až sa na štvrtý deň. Na štartovaciu čiaru sa postavil malý chlapec. Bol oblečený v bielom kimone. Bol to poslený zo všetkých uchádzačov. Chlapec v bielom kimone neváhal a vrhol sa do náročného testu. Nakoniec, ako jedinému sa mu podarilo prejsť cieľovou čiarou. Znamenalo to, že sa stal novým ninjom. Pristúpil k nemu najstarší z tibetských mníchov, položil mu ruku na plece a riekol: „ako jediný si zdolal tento test. Máš právo stať sa ninjom. Budeme ťa volať Biely Ninja“. Chlapec s pokorou prijal toto meno. Starec ďalej riekol „ako prvý úkol ta čaká zastavenie zlého ninju Degetrona. Chce sa zmocniť hracej skrinky a prebudiť drakov“. Biely Ninja neváhal, prikývol a svoj úkol s nadšením prijal. V tom vletel do sály jeden z tibetských mníchov. „Pravé sa vraciam z miesta, kde bola po stáročia ukrytá hracia skrinka. Je preč!“. Všetci v sále hlasno zhíkli. Najstarší z mníchov prehovoril: „určite to bol ninja Degetron!“ Otočil sa smerom k bielemu ninjovi a vravel „Prosím, zmocni sa svojho úkolu okamžite“. Biely Ninja sa starcovi úctivo poklonil a rozbehol sa priamo k hore drakov. Ako tak kráčal horou, začul akúsi zvláštnu melódiu. Ozývala sa celým pohorím. „Musí to byť melódia hracej skrinky“ pomyslel si Biely Ninja. Pozrel sa na oblohu a videl troch lietajúcich drakov. Vznášali sa a chrlili oheň. Kým hrala melódia draci plnili rozkazy, ktoré po nich pokrikoval zlý ninja Degetron. Chystal sa ovládnuť svet. Prebudil drakov a dúfal, že sa mu podarí s ich pomocou zmocniť aj tibetských mníchov. Degetron zliezol z hory s hracou skrinkou v ruke. Celý čas musel otáčať páčkou na hracej skrinke, aby melódia neprestávala hrať. V tom mu skrížil cestu Biely Ninja. „Vzdaj sa! Odovzdaj mi tu hraciu skrinku a nič sa ti nestane“ nebojácnym hlasom vykríkol Biely Ninja. „Ha ha ha“ smeje sa Degetron. „Biely Ninja. To nemali tibetskí mnísi nič lepšie ako malého chlapca? Čo nevieš, že ten kto vlastní hraciu skrinku je pod dračou ochranou?“. Ale Biely Ninja neváhal a vrhol sa na Degetrona. V zapätí sa ozval silný rev a asi šesť drakov zliezlo z oblohy a za sprievodu veľkého hluku si to namierili k Bielemu Ninjovi. Ten si uvedomil, že proti drakom nič nezmôže. Pustil Degetrona  a schoval sa do malej štrbiny v skale.  „Už ma nič nezastaví, aby som sa stál vládcom celého sveta. Ale najprv si podmaním tibetských mníchov“ smial sa Degetron. Vydal sa smerom do kláštora. Jednému z drakov prikázal, aby strážil Bieleho Ninju. Prikázal mu, že ak sa Biely Ninja pohne, tak ho má drak jedným dychom spáliť. Biely Ninja zostal uväznený v štrbine skaly. Degetron dorazil s ostatnými drakmi priamo do kláštora mníchov. Jeden z drakov sa nadýchol a vychrlil ohnivú guľu, ktorá vyrazila brány kláštora. Mnísi zaujali bojovú pozíciu. Najprv vstúpil do vnútra Degetron držiac hraciu skrinku, ktorá neustála hrala melódiu. Za nim vstúpilo 5 drakov. „Vzdajte sa vy šašovia a nič sa vám nestane„ kričal Degetron. Mnísi zdvihli ruky nad hlavu a rozhodli sa vzdať. Veď drakov by nepremohli. Medzitým Biely Ninja stále myslel na svoj úkol. „Musím zastaviť počínanie zlého ninju. Lenže ako sa odtiaľ dostanem, keď ma stráži drak?“ premýšľal. „Už to mám“ zvolal. Draci počúvajú melódiu z hracej skrinky. Ak by sa mi ju podarilo napodobniť, mohol by som sa zmocniť mysle draka a získať si jeho oddanosť“ premýšľal. Biely Ninja nebol veľký chlap. Nemal ani silu ako 500 bojovníkov. Ale mal bystrú myseľ. To bola jeho silná zbraň.



Predtým ako kráčal do hory, počul melódiu vychádzajúcu z hracej skrinky. Dobre si ju zapamätal. Zo štrbiny skaly, kde bol uväznený vystrčil ruku a odtrhol malý kúsok trávy. Vložil si ju medzi palce. Priložil ju k ústam a začal hrať. Hral presne tú istú melódiu, ako hracia skrinka. Drak, ktorý ho strážil spozornel. Túto melódiu predsa dobre poznal. Okamžite sklonil hlavu a vzdal tak rešpekt novému pánovi, Bielemu Ninjovi. „Skvele, vyšlo to!“ tešil sa malý ninja. Vyskočil na draka a prikázal mu, aby letel priamo do kláštora. Drak zatrepotal krídlami a zdvihol sa k oblohe. „Páni, to je krása!“ tešil sa Biely Ninja. Ale hneď ako dorazil, videl všetkých mníchov zviazaných. Kláštor ovládol ninja Degetron aj s piatimi drakmi. Nemal veľa času. Musí rýchlo niečo vymyslieť, ako sa zmocniť hracej skrinky a zajať zlého ninju. Dlho mu to netrvalo. Zaletel spolu s drakom do miestnosti, v ktorej bol obrovský organ. Otvoril všetky okná, aby ho bolo počuť v celom kláštore. Posadil sa k organu a začal hrať melódiu, ktorú si zapamätal z hracej skrinky.  Obrovský organ sa celý chvel a triasol. Mohutná a hlasná melódia naplnila celý kláštor. Prehlušila aj hraciu skrinku. 5 drakov, ktorí sedeli pri zlom Degetronovi zdvihlo hlavy a zaleteli k organu, kde hral melódiu Biely Ninja. Posadali si okolo neho a poklonili sa mu. Dali mu jasne najavo, že je to ich nový pán. Biely Ninja stíšil hru na organe, prikázal drakom priniesť hraciu skrinku a vyštvať  za horizont hôr zlého ninju Degetrona. Draci vyleteli a namierili si to priamo k zlému ninjovi. Ten, keď si všimol rozzúrených drakov, ako sa rútia jeho smerom, odhodil hraciu skrinku a rozbehol sa preč. Jeden z drakov ho však chytil za golier a zaniesol ho ďaleko za úpätie hôr. Biely Ninja sa teraz zmocnil hracej skrinky. Prišiel na dvor kláštora a vyslobodil zviazaných mníchov. Hraciu skrinku zatvoril a drakom povedal, že sú slobodní. Svoju silu majú rozumne využívať a nemajú ju používať na pustošenie a ničenie. Draci sa uklonili a odleteli za slobodou.

Najstarší mních prišiel k Bielemu Ninjovi. „Stal si sa najmenším a aj najmladším ninjom v histórii. Ale tvoja sila nebola vo veľkých svaloch ani vo veľkej postave, či ostrom meči. Tvoja sila je tu – a priložil prst na jeho čelo. Pretože Biely Ninja dokázal, že bystrý rozum premôže aj šiestich drakov či zlého Degetróna.




Zahraj sa kvíz o rozprávke

1. Ako sa volal zlý ninja?

a) Blacky
b) Miki
c) Degetron

 

2. Ako sa volal dobrý ninja?

a) Biely mnich
b) Bielý karatista
c) Biely Ninja

 

3. Koľko drakov zautočilo na tibetských mníchov?

a) 3
b) 5
c) 6

 

4. Koho počúvali draci?

a) toho, kto mal hraciu skrinku
b) toho, kto bol pekný
c) toho, kto vedel dračiu reč

 

5. Čo bola najsilnejšia zbraň Bieleho Ninju?

a) svaly
b) meč
c) bystrá myseľ

 

6. Ako porazil Biely Ninja Degetrona?

a) zahral melódiu na orgáne
b) premohol ho palicou
c) použil mágiu

 

7. Kde bývali mnísi?

a) na poli
b) v kláštore
c) v jaskyni

 

Správne odpovede:
1c, 2c. 3b, 4a, 5c, 6a, 7b

Páčila sa Vám rozprávka?

Môžete ju podporiť zaslaním malej SMSky 🙂